Skip Navigation

Válasszon nyelvet

HÁTSÓ FÉKEK, FORD C-MAX

PDF letöltése

Hátsó fékek

FÉKBETÉTEK

fékbetétek: ELTÁVOLÍTÁS

  • Álljon az autóval az emelőre.
  • Állítsa le a járművet, és vegye ki a kulcsot a gyújtáskapcsolóból.
  • Szerelje le a hátsó kerekeket.
  • Engedje ki a kéziféket.
  • Távolítsa el a kézifék kábelét (1) és a féknyereg rögzítőelemét (2).
  • A megfelelő méretű villáskulccsal távolítsa el a féknyereg rögzítőcsavarjait (4), és szabadítsa ki a féknyerget a kerékagyból.
  • Távolítsa el a külső (5) és belső (6) fékbetéteket.

fékbetétek: CSERE

  • Húzza vissza a dugattyút a féknyereg házába a fékdugattyú visszahúzására szolgáló szerszámmal.
  • Helyezze a külső fékbetétet a kerék oldalára (rögzítőkapocs nélkül).
  • Helyezze a belső fékbetétet a dugattyú oldalára (rögzítőkapoccsal).
  • Húzza meg a féknyerget 35 Nm nyomatékkal a rögzítőcsavarok felszereléséhez.
  • Állítsa be a kézifék útját.
  • Légtelenítse a hidraulikus rendszert (a „Hidraulikus kör” című szakaszban leírt eljárás szerint).

FÉKTÁRCSÁK

féktárcsák: ELTÁVOLÍTÁS

  • Álljon az autóval az emelőre.
  • Állítsa le a járművet, és vegye ki a kulcsot a gyújtáskapcsolóból.
  • Szerelje le a hátsó kerekeket.
  • Engedje ki a kéziféket.
  • Távolítsa el a kézifék kábelét és a féknyereg rögzítőelemét.
  • A megfelelő méretű villáskulccsal távolítsa el a féknyereg rögzítőcsavarjait, és szabadítsa ki a féknyerget a kerékagyból.
  • Távolítsa el a külső és belső fékbetéteket.
  • Távolítsa el a féknyereg tömlőjének csatlakozóját.
  • Lazítsa meg a féknyereg rögzítőcsavarjait (7), és távolítsa el a féknyereg tartókonzolját (8).
  • Távolítsa el a féktárcsát (9) a kerékagyról.

féktárcsák: CSERE

  • Győződjön meg arról, hogy a kerékagy tiszta és rozsdamentes, és hogy a tárcsa felülete tiszta és sima.
  • Helyezze a féktárcsát a kerékagyra úgy, hogy rácsúsztatja a tőcsavarokra.
  • A megfelelő speciális szerszámmal tolja a féknyereg dugattyúját teljesen az alaphelyzetbe a féknyergen.
  • Szerelje fel a féknyereg rögzítőjét.
  • Húzza meg a féknyereg rögzítőcsavarjait 70 Nm nyomatékkal.
  • Tegye a helyére a féknyerget, és helyezze vissza a féknyereg rögzítőcsavarjait.
  • Helyezze fel az új külső fékbetétet a kerékagy kerék felőli oldalára.
  • Helyezze fel az új belső fékbetétet a féknyereg dugattyú felőli oldalára.
  • Húzza meg a féknyereg rögzítőcsavarjait 35 Nm nyomatékkal.
  • Húzza meg a tömlőcsatlakozót a féknyergen 15 Nm nyomatékkal.
  • Állítsa be a kézifék útját.
  • Légtelenítse a hidraulikus rendszert (a „Hidraulikus kör” című szakaszban leírt eljárás szerint).
brake pads removal
brake disc removal

FIGYELMEZTETÉS: Amikor visszahúzza a dugattyút a féknyeregházba, a tartályba fékfolyadék kerül. Ügyeljen rá, hogy a féknyereg a mozgatásakor meg legyen támasztva. Ügyeljen arra, hogy a fékbetétek érintkezési pontjai tiszták és szennyeződéstől mentesek legyenek.

A FÉKBETÉTEK ÖSSZESZERELÉSÉVEL KAPCSOLATOS ÓVINTÉZKEDÉSEK

FIGYELMEZTETÉS: A hátsó fékek megfelelő működése szempontjából nagyon fontos, hogy a fékbetéteket helyesen, a lenti ábra szerint szerelje fel. Ha rosszul szereli fel a hátsó fékbetéteket, azok egyenetlenül fognak kopni, zajosak lesznek, és gyenge teljesítményt nyújtanak. Ennek az az oka, hogy a féknyereg kialakítása miatt a zörgésgátló rugók nem férnek el a féknyereghíd külső szélén, így a betét nem tud egyenesen, a lapjával csatlakozni a tárcsához. A belső betét zörögni fog, ha nincs behúzva a fék.

brake pads assembly precautions

HASZNÁLATTAL KAPCSOLATOS ÓVINTÉZKEDÉSEK

A fékfolyadék higroszkópos, ezért rendszeresen cserélni kell. Csak a táblázatban szereplő specifikációnak megfelelő fékfolyadékot használjon. Ügyeljen arra, hogy ne érje folyadék a festett, gumi, műanyag és mechanikus alkatrészeket. Ne használjon olyan fékfolyadékot, amelynek tartálya hosszú ideig nyitva volt.

KÉZIFÉK

AZ ELEKTRONIKUS KÉZIFÉK MŰKÖDÉSE

Bizonyos modellekben elektronikus kézifékrendszer található. Ez a rendszer egy speciális kulcsot, egy kuplungpedál-kapcsolót, egy fékpedálkapcsolót, egy vészfékkioldó mechanizmust és a pótkeréktartó alatti működtető elemet tartalmazza. Ezekhez csak egyetlen kezelőszerv tartozik: az elektronikus kézifék kapcsolója, amellyel a kéziféket lehet működtetni.

Az elektronikus kézifék zárja kétféle típusú lehet, statikus fékezést vagy dinamikus fékezést alkalmazó:

statikus fékezés során, 4 km/órás sebesség alatt vagy leállított járművön a rendszer kissé felhúzza a kulcsot a fék zárolásához;

dinamikus fékezés során, 4 km/órás sebesség felett a rendszer felhúzza a kulcsot a fokozatos fékezés érdekében.

BEÁLLÍTÁS

FIGYELMEZTETÉS: Ez az eljárás csak a mechanikus kézifékre vonatkozik. Az elektronikus kézifékhez diagnosztikai eszközt kell használni.

Megjegyzés: Új vagy átkötött kábel beállítása előtt győződjön meg arról, hogy a kézifék karja teljesen fel van engedve, és hagyja, hogy a rendszer beálljon a következő négy lépéssel:

  • 1. lépés: Húzza meg az állítóanyát 2 Nm nyomatékkal.
  • 2. lépés: Emelje fel a kézifék karját tizenkét kattintással.
  • 3. lépés: Engedje ki teljesen a kéziféket.
  • 4. lépés: Lazítsa meg az anyát, amíg el nem éri a menet végét.
  • Távolítsa el a porvédő burkolatot a kézifék vezérlőkarjáról.
  • Kapcsolja ki a kéziféket.
  • Győződjön meg arról, hogy a kézifék kábele megfelelően van elvezetve.

Megjegyzés: Ne lépje túl a javasolt 2 Nm nyomatékot. Az állítóanyát legfeljebb 23 fordulattal fordítsa el. A javaslatok betartásának elmulasztása a kábelmenetek sérülését okozhatja.

  • Győződjön meg arról, hogy a kézifék karja teljesen fel van engedve, és állítsa be a fékkábelt a következő négy lépésben:
  • 1. lépés: Helyezzen egy 0,7-es hézagmérőt a kézifék karja és a bütyök szerelőcsapja közé mindkét oldalon.
  • 2. lépés: Egy másik gépkezelő segítségével húzza meg az állítóanyát, amíg a kéziféknyereg egyik karja nem látható.
  • 3. lépés: Távolítsa el a hézagmérőt.
  • 4. lépés: Forgassa meg a hátsó kerekeket, és ellenőrizze, hogy vannak-e olyan pontok, ahol kemény fékezés nyoma látszik. Ha szorul, lazítsa meg a kézifék állítóanyáját a menet végéig, tisztítsa meg a kézifék kábeleit, majd ismételje meg a beállítási eljárást.
  • Helyezze fel a porvédő burkolatot a kézifék vezérlőkarjára.
Actuator

HIDRAULIKUS KÖR

LÉGTELENÍTÉS

Figyelmeztetés: A légtelenítés során mindig új, tiszta fékfolyadékot öntsön a tartályba.

  • Csatlakoztassa a légtelenítő csövet a légtelenítő csavarhoz.
  • A cső másik végét vezesse egy gyűjtőtárolóba, amely némi fékfolyadékot tartalmaz.
  • Az edény alja legyen legalább 300 mm-rel a légtelenítő csavar fölött.
  • Lazítsa ki egy fél fordulattal a légtelenítő csavart.
  • A fék légtelenítését a fő munkahengertől a lehető legtávolabb érdemes elkezdeni. Nagynyomású légtelenítő használata ajánlott.
  • Töltse fel a tartályt fékfolyadékkal egészen a Max. jelzésig.
  • Addig nyomja a fékpedált, amíg tiszta és levegőbuborékoktól mentes fékfolyadék nem jut a gyűjtőtárolóba.
  • Miután a légtelenítés befejeződött és a levegő távozott a rendszerből, húzza meg a légtelenítő csavart.
  • A lábfékkel adjon rá féknyomást, és ellenőrizze, hogy szivárog-e a rendszer.

Figyelmeztetés: A légtelenítő csavart mindenképpen húzza meg és a porvédő sapkát cserélje ki a rozsdásodás elkerülése érdekében.

  • Ismételje meg ugyanezt az eljárást a többi fékvezetéken is.
FÉKFOLYADÉK
Termék DOT4
Karbantartási időközök Csere és légtelenítés 2 évente
Szintellenőrzés 20 000 km-enként/1 évente
Szivárgás vagy rozsdásodás szemrevételezéses ellenőrzés 20 000 km-enként/1 évente

 

 

DOT4 FÉKFOLYADÉK
FBX050 500 ml
FBX100 1 l
FBX500 5 l
FBX2000 20 l

 

 

FERODO-CIKKSZÁMOK

 

Fékbetétek FDB1931

 

 

Féktárcsák 15 és 16 colos abroncsok 17 colos abroncsok
Sorozat cikkszáma DDF1226 DDF1227
Átmérő (mm) 265.0 280.0
Vastagság (mm) 11.0 11.0
Min. vastagság (mm) 9.0 9.0

Megjegyzés:
A Ford C-Maxon kívül ezt a típusú ATE-féknyerget a következő modellek bizonyos verzióihoz is gyártjuk:

  • Ford Focus II/Tourneo Connect/Transit Connect
  • Mazda 3/5
  • Volvo C30/S40/V50

 

 

Kapcsolódó szerelési útmutatók
Betöltés...